תמונת מצב מהלחימה בסוריה: "אסד בימיו הקריטיים ביותר מתחילת הלחימה"

    שלמה ריזל 1 Comment on תמונת מצב מהלחימה בסוריה: "אסד בימיו הקריטיים ביותר מתחילת הלחימה"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים האחרונים ישנה התרחשות מסעירה בגבול הצפוני של ישראל הלא היא סוריה.

    אסד עובר בימים האחרונים סוג של ניסיון הפיכה, בין היתר ע"י הגנרל הבכיר ממקורבי אסד עלי ממלוק שכבר שוהה במעצר בית בהוראתו של אסד מחשש שהוא מתכנן מהלך כזה ומקיים קשר עם גורמים בטורקיה או עם מורדים כאלו ואחרים ששוהים באירופה.

    הכעס הפנימי העיקרי הוא בגלל האיראנים שמנהלים את כל המלחמה בסוריה, ממלוק טוען שההתנהלות של צבא סוריה כושלת רק בגלל השליטה האיראנית על כל תזוזה בלחימה שלא נותנת לגנרליים הסוריים להתבטא בשטח, צריך לציין שאלו הימים הקריטיים לאסד בסוריה מאז החלה המלחמה לפני כמה שנים.

    בטווח הקצר זה עדיין לא ישפיע, אבל בטווח הארוך ההשפעה יכולה להיות גדולה כמו למשל באם הארגונים הלוחמים יביסו את החיזבאללה, הם וודאי ינסו להשים את ידיהם על נשק שובר שויון שקיים בסוריה. ישראל כמובן לא תתן למצב כזה לקרות, יש תוכניות מגירה ברורות למצבים כאלו.

    חיזבאללה במצב לא פשוט, קיים מרמור קשה באיזורים השיעים בגלל כמויות ההרוגים שנערמות שם כל שבוע מהלחימה בסוריה, לפי דיווחי המורדים החיזבאללה סופג מכות קשות- 60 הרוגים רק בשבוע האחרון בעיקר בלחימה המתנהלת בהרי קלמון על גבול לבנון.

    צבא לבנון יושב על הגדר ולא נענה לקריאות החיזבאללה שקורא לו להתערב ונותן לארגון להקיז המון דם, הצבא מצהיר כל העת שהוא לא מסכים להתערב בשטויות שהחיזבאללה הכניס עצמו אליהם בשביל לעזור לאסד לשרוד.

    יהיה מעניין לעקוב אחר ההתפתחויות בלחימה העזה המתרחשת ממש סמוך לגבולנו והשפעתן על ישראל.



    1 תגובות

    מיין תגובות